تور لحظه آخری

ارائه تور با قیمت مناسب

تور لحظه آخری

ارائه تور با قیمت مناسب

  • ۰
  • ۰

بمبئی

بمبئی که به تازگی بومبای نام گذاری شده است، پایتخت ایالت ماهاراشترا هندوستان می باشد. تور بمبئی از دیرباز طرفداران بسیاری در بین گردشگران داخلی و علی الخصوص خارجی داشته است، بدین منظور قصد داریم نگاهی بر موقعیت این شهر ساحلی داشته و اطلاعات موقعیت شهری تور بمبئی را مورد بررسی قرار دهیم. بمبئی شهری است ساحلی در غربی ترین قسمت کشور هند، که از کلان شهر های شبه قاره هند بوده و پایتخت تجاری آن نیز محسوب می شود. همچنین شهر بمبئی بزرگ ترین بندر هند محسوب می شود و در ساحل غربی آن واقع شده است. این موضوع نیز سهم بسیاری در محبوبیت تور بمبئی داشته است. بمبئی از لحاظ موقعیت شهری و جغرافیایی از سواحل دریای عرب بوده و دارای مساحتی حدود 595.697 کیلو متر مربع می باشد. همچنین لازم به ذکر است جمعیتی حدود 18.41 میلیون نفر را تا سال 2011 در خود گنجانده و عنوان ششمین شهر پر جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده است.
شهر ساحلی بمبئی غیر از این که در جوار آب های دریای عرب واقع شده، دارای دریاچه های نابی است که می تواند جزء جاذبه های گردشگری تور بمبئی محسوب شود. از جمله این دریاچه ها می توان به دریاچه موداک ساگار، دریاچه ویهار، دریاچه تولسی، دریاچه باندرا تلائو، دریاچه ویهار و دریاچه پووای اشاره کرد. گفتنی است طبیعت اطراف این دریاچه ها بسیار بکر بوده و مکانی دنج و زیبا برای تفریح گردشگران تور بمبئی می باشد. بمبئی همچنین دارای پوشش گیاهی متنوعی در اطراف ساحل می باشد که بخشی از این پوشش گیاهی را گونه های درختی برجسته ای همچون درخت انبه، درخت نارگیل، بوته و درختچه های مختلف، بامبو و درختان myrobalan تشکیل می دهند. قابل توجه گردشگران تور بمبئی، غیر از پوشش گیاهی اطراف سواحل بمبئی، بخش قابل توجهی از فضای سبز این شهر را پارک ملی سانجای گاندی تشکیل می دهد. این پارک با مساحتی حدود 105 کیلو متر مربع در محدوده شهر بمبئی واقع شده و حدود 251 گونه پرنده و حدود 40 گونه پستاندار، من جمله گوزن و پلنگ در آن زیست می کنند.

همچنین برای سفر به این کشور می توانید از تور لحظه آخری استفاده نمائید.

  • ۹۷/۰۱/۲۶
  • ایمان نعمتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی